2009年8月25日 星期二

Blonde Redhead "Dr. Strangeluv"



Looking everywhere, I see nothing but people
Looking everywhere, but I see nothing but people
Where have they gone? I always thought I could never leave them
They are calling me, but they don't know I can't stay all night long

Hey, Dr Strangeluv so sad, isn't it true ?
(You left without goodbye)
Hey, Dr Strangeluv so bad, isn't it true ?
(You left without goodbye)

Looking everywhere, keep my fire going

Cold look in their eyes, cold air in their hearts
They are calling me, I always thought I could save them all
They are calling me, they don't know I can't stay all night long

Hey, Dr Strangeluv so sad, isn't it true ?
(You left without goodbye)
Hey, Dr Strangeluv so bad, isn't it true ?
(You left without goodbye)

Looking everywhere, keep my fire going


環顧四周
各式各樣的人從我身旁經過
每個人長得都不一樣
以各種不同速率
腳步
穿越我的身旁
穿越我的身軀
這時我看著遠方有一位穿著白袍的人
緩緩地
一步一步一步
向我靠近

"Hey , Dr. Strangeluv"

他向我微笑示意
但落下
看到微笑的這瞬間
眼淚霎時落下

"好難過...我好難過...我好難過!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

我吶喊著

"這是真的嗎?這是真的嗎???????????????????????"

"................................."

儘管我不斷地用力地搖晃著Dr. Strangeluv的身軀
他始終不發一語始
終保持同樣的微笑
彷彿我已經沒救了

"啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

我邊大叫
邊跪倒在地
瞬間我
身旁的



全都轉向我
眼中透露著絕望
空虛
以及死亡感
不斷地哭喊著我的名字
向我求救

"不要過來!!!!!!!!!!!!!!!!!!我現在.....我自己..........都已經沒救了........................"我抱頭痛哭

"我受不了這樣的夜晚....這樣痛苦這樣孤獨的夜晚!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!我要怎麼救你們............"

在我精神崩潰的那一刻
我的四周所有人全部著起了大火

男人

燃燒

女人

燃燒

Dr. Strangeluv

燃燒

最後連我身上也開始著起了熊熊的火燄

"好痛......好痛..............................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

但我相當清楚
到死前我都相當清楚
燒著我們

燒著我們的心的

不是火燄

而是







恨意

沒有留言:

張貼留言